Uprzejmie informujemy, że osoby, które chcą rozpocząć aplikację adwokacką w Izbie Adwokackiej w Bielsku-Białej od stycznia 2025 r.,
powinny złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich wraz załącznikami w terminie do dnia 14 października 2024 r.
Dokumenty, które należy złożyć:
1. wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich własnoręcznie podpisany przez kandydata –
wniosek o wpis na listę aplikantów adwokackich może być złożony w ciągu 2 lat od dnia doręczenia uchwały o pozytywnym wyniku egzaminu wstępnego (art. 75 ust. 3 ustawy – Prawo o adwokaturze oraz § 3 ust 2 Regulaminu odbywania aplikacji adwokackiej). Wniosek skierowany do Okręgowej Rady Adwokackiej w Bielsku-Białej można złożyć w sekretariacie ORA, znajdującym się pod adresem: 43-300 Bielsko-Biała, ul. 3 Maja 19/5 (2 piętro), czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-16.00;
2. aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru karnego – zgodnie z treścią art. 68 ust. 3 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 5 ustawy – Prawo o adwokaturze, do wniosków o wpis na listę aplikantów adwokackich dołącza się aktualną informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego (opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem). Informację z KRK można uzyskać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego lub w formie pisemnej. Kandydat, w przypadku uzyskania aktualnej informacji o niekaralności za pośrednictwem systemu teleinformatycznego musi dołączyć nośnik danych (pamięć USB, płyta CD lub DVD), na którym powinien być zapisany dokument elektroniczny w formacie danych XML, podpisany przez osobę upoważnioną do wydawania takich informacji przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z wydrukiem WIZUALIZACJI DOKUMENTU ELEKTRONICZNEGO „Informacja o osobie z Krajowego Rejestru Karnego”. Sam ww. wydruk nie stanowi dokumentu (por. strona internetowa Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web), a jedynie załącznik do nośnika pamięci.
2. dokument potwierdzający ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra prawa tj. podpisany odpis dyplomu albo urzędowy odpis dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych w Polsce i uzyskania tytułu magistra.
Obowiązek złożenia tego dokumentu dotyczy jedynie tych osób, które przy wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką go nie złożyły (a tylko stosowne zaświadczenie) lub została złożona jedynie kserokopia dyplomu.
3. oświadczenie kandydata, że przeciwko jego osobie nie toczyło i nie toczy się żadne postepowanie karne i/lub dyscyplinarne – podpisane przez kandydata (art. 65 pkt 1 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze);
4. oświadczenie kandydata o korzystaniu przez niego w pełni z praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych – podpisane przez kandydata ( art. 65 pkt 2 w zw. z art. 75 ust. 2 ustawy – Prawo o adwokaturze );
5. wniosek o wyrobienie legitymacji aplikanta adwokackiego (bez zdjęcia). We wniosku należy jedynie wpisać imię/imiona i nazwisko (drukowanymi literami), datę urodzenia oraz złożyć stosowny podpis. Pozostałe dane wypełnia administracja Biura ORA w Katowicach.
Prosimy nadto o złożenie: oświadczenia o pozostawaniu bądź nie pozostawaniu kandydata, w dacie złożenia tego oświadczenia w stosunku umownym o charakterze umowy zlecenia lub umowy o dzieło albo w stosunku zatrudnienia na jakiejkolwiek podstawie umownej, mianowania, wyboru itp. Odnośnie kandydatów, którzy w tych oświadczeniach potwierdzą pozostawanie w stosunkach prawnych, o których mowa wyżej, prosimy o podanie informacji o nazwie i adresie pracodawcy (zleceniodawcy), czasowym wymiarze tego zatrudnienia (lub godzinowego wymiaru obowiązków) – pełnionej funkcji lub stanowisku oraz zakresie i charakterze wykonywanych obowiązków;
– pisemnego oświadczenia czy w roku 2024 kandydat ubiegał się o przyjęcie na aplikację ogólną w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie i czy zamierza rozpocząć tę aplikację, ewentualnie czy kandydat jest obecnie na aplikacji ogólnej lub innej aplikacji prawniczej;